Конспект
уроку-подорожі
«Подорож до країни «Баскетболія»
з фізичної культури для учнів 3-го класу
Тема: „Баскетбол”
Місце проведення: спортивна зала
Інвентар: баскетбольні м’ячі (за числом
учнів), секундомір, потяг з вагончиками, маршрутні станції, комп’ютер, інвентар для рухливих естафет,сонечко з промінчиками.
Мета уроку:
· оволодіння навичками техніки
ведення, передач та ловіння м’яча різними способами;
· виховання самостійності та
вироблення свідомого ставлення до занять фізичною культурою і спортом;
· сприяння зміцненню здоров’я учнів та розвитку фізичних якостей засобами ігор.
Завдання уроку:
1. Відпрацювати техніку ведення
м’яча та техніку передачі м’яча двома руками від грудей різними способами.
2. Сприяти розвитку спритності,
швидкісно-силових якостей, швидкості реакції, координації рухів.
3. Виховання правильного ставлення
до свого здоров'я, морально-етичної поведінки, почуття доброзичливості, вміння працювати та спілкуватись в колективі,
активізація росту пізнавального інтересу до уроків фізичної культури.
Зміст
|
Дозування
|
Організаційно-методичні
вказівки
|
Підготовча частина
Шикування в шеренгу, рапорт,
привітання, повідомлення теми та
завдань подорожі
![]()
Правила поведінки і техніки
безпеки під час подорожі
Запитання учням.
Учні відповідають на
запитання
ЧСС за 6 с
Гід повідомляє про прибуття на станцію „Підготовчу”
Організаційні вправи
Стройові вправи на місці:
«Праворуч!»
«Ліворуч!»
«Кругом!»
![]()
Різновиди ходьби залою:
- звичайним кроком
- на носках, п’ятах,
зовнішній, внутрішній частині стопи
- приставним кроком
- у напівприсіді
- у присіді
- звичайним кроком
![]()
Різновиди бігу:
Темп повільний
- приставним кроком, лівим, правим боком уперед
- спиною вперед
- з високим підніманням
стегна
- із закиданням гомілок назад
- стрибками з ноги на ногу
- з прискоренням
- звичайний біг.
Вправи на розслаблення та
дихальні вправи
Гід повідомляє про прибуття на станцію „Загальнорозвивальну»
![]()
Загальнорозвивальні вправи з
м’ячем
1 - випростати руки вперед
2 - в.п.
3 - випростати руки вгору
4 - в.п.
ІІ. В.п. – м’яч в прямих
руках перед грудьми
1,3 – поворот м’яча в кистях
– ліва зверху, права знизу
2,4 – поворот м’яча в кистях
– права зверху, ліва знизу
ІІІ. В.п. – м’яч в прямих
руках над головою
1,3 – відвести м’яч назад не
згинаючи рук
2,4 – в.п.
ІV. В.п. – м’яч в зігнутих
руках перед грудьми
1,3 – нахил вперед
2,4 – в.п.
![]()
V. В.п. – м’яч в прямих руках перед грудьми
1 – випад лівою ногою вперед,
м’яч перевести ліворуч від себе
2 – в.п.
3 – випад правою ногою
вперед, м’яч перевести праворуч від себе
4 – в.п.
Вправи на розслаблення та
дихальні вправи
Основна частина
Гід повідомляє про прибуття на станцію „Центральну”
Вправи з баскетбольним м’ячем
![]()
І. Ведення м’яча
1 – правою і лівою рукою на
місці;
2 – поперемінно правою і
лівою рукою на місці
3 – з поступовим зни-женням
та збільшенням висоти відскоку
4 – правою і лівою рукою в
кроці, поступово переходячи в повільний біг
ІІ. Ловіння і передача м’яча
1 – двома руками від грудей
на місці
2 – двома руками від грудей з
відскоком від підлоги
3 – двома руками з-за голови
4 – двома руками від грудей в
кроці, поступово переходячи в повільний біг.
![]()
Гід повідомляє про прибуття на станцію „Ігрову”
Підготовка зали до естафет.
![]()
Ігрові естафети, що сприятимуть закріпленню технічних прийомів
під час гри
1.
Естафета «Влучно в ціль»
2.
Естафета «Ведення м’яча по колу»
3.
Естафета «Снайпери»
4.
Естафета «Пінгвіни»
Заключна частина
Перешикування в коло
Гід повідомляє про зупинку на станції „Відпочинку ”
![]()
Гід повідомляє про станцію „Кінцеву ”
Підбиття підсумків уроку,
оцінювання
Гід (учитель) дякує всім
учасникам за цікаву та змістовну подорож по країні „Баскетболії”
|
15 хв
2 хв
30 с
30 с
30 с
1 хв
1 хв
2 хв
6-7 разів
6-7 разів
6-7 разів
6-7 разів
6-7 разів
6 – 7 разів
18
хв
4хв
4 хв
10 хв
7 хв
3 хв
4 хв.
3 хв.
3хв.
10хв.
|
Роль гіда виконує вчитель,
помічники гіда – призначені учні.
Організувати учнів для
виконання поставлених завдань.
Повідомити, що урок сьогодні
незвичайний і присвячений подорожі в країну баскетболу.
Учитель: „Дорогі учні,
сьогодні на уроці ми з вами завітаємо до однієї з найцікавіших спортивних країн „Баскетболії”.
Ми станемо на якийсь час її мешканцями. Адже баскетбол – це цікава гра і вид
спорту, який допомагає людям бути здоровими. А, можливо, хтось з вас стане
відомим баскетболістом і прославити цим нашу школу. Для цього нам необхідно повторити елементи
та вправи, які вам уже відомі: техніку ведення і передачі м’яча. Кидок м’яча.
Мої помічники разом зі мною відзначатимуть найактивніших та найстаранніших учнів.”
Перш
ніж почати подорож нам треба повторити правила поведінки під час занять баскетболом
і теоретичний матеріал.
Виконувати вправи за командою
вчителя, зберігати дистанцію, темп, бути уважним при виконанні вправ з
м’ячем.
Учитель запитує в учнів:
1. „ Де знаходиться батьківщина
сучасного баскетболу?” (Відповідь: США).
2. „ Що обізнає слово
„баскетбол”?” (Відповідь: „баскет” – кошик, „бол” – м’яч).
Тож ми можемо вирушати , а
білетами вам слугуватиме ваше гарне самопочуття.
(Готовність організму учнів
до подорожі.
(80 – 85 уд/хв..)).
Учитель: „ Бачу, що ви добре
підготувалися, тому рушаємо в подорож!”
Перша наша зупинка
станція «Підготовча»
Гід зачитує завдання
«Чітко й правильно виконувати
команди.»
Стежити за поставою учнів,
виконання рухів у ногу.
Дотримання рівняння,
дистанції під час руху.
Біг виконувати на носках, не
зрізуючи кутів зали.
Наш потяг пригальмовує:
На рахунок 1 – вдих, 2 –
видих.
Ми прибуваємо на станцію
«Загальнорозвивальну». На цій
станції людям у всьому допомагають м’ячі , тож і нам потрібно взяти в руки
м’ячі.
По ходу руху учні беруть в
праву руку м’яч.
Виконуються в русі. Вправа на
дотримання дистанції. Оцінювання помічниками. Руки прямі.
Спину тримати рівно, голову
не нахиляти, дивитися прямо.
Поворот виконувати енергійно.
Вправу виконувати енергійно.
М’ячем дістати підлоги.
Голову не повертати, дивитися
прямо, рук не згинати.
Наш потяг пригальмовує:
На рахунок 1 – вдих, 2 – видих.
Ми прибуваємо на станцію
«Центральна»
Увага учня звертається на
правильні положення рук і голови, на контроль
м’яча бічним зором.
По м’ячу не бити, а штовхати його вниз. Вести м’яч
збоку. дивитися вперед, а не на м’яч.
Знижувати висоту відскоку до
прийняття положення стоячи на одному коліні. Потім поступово, збільшуючи
висоту відскоку, повернутись у вихідне положення (вправу виконувати почергово
правою і лівою рукою).
Виконувати рухи вільно,
невимушено, м’яч не повинен перешкоджати руху.
Тримати м’яч двома руками,
біля грудей. Великі пальці повинні бути позаду м’яча, решта - по обох боках. З кроком вперед швидко
випрямити руки в напрямку передачі та кинути м’яч. Закінчувати передачу рухом
кистей рук.
Перед кидком ноги згинаються
в колінах, а руки - в ліктях.
При ловінні м’яча - одна нога
попереду на 2-1,5 стопи, руки вперед, кисті рук утворюють „воронку”, пальці
спрямовані догори.
Стежити
за відскоком м’яча, правильністю передач та ловінням м’яча. Передачі
виконувати без зупинок. Зміна способу передачі – за сигналом.
Висновок:саме ці вправи нам допоможуть
стати якщо не відомими баскетболістами. То хоча б здоровими людьми, що зараз
дуже важливо.А також ці навички допоможуть вам під час ігор і естафет.
А ми продовжуємо нашу
мандрівку і прибуваємо на станцію «Ігрову»
Гра проводиться між двома
командами (перша, друга шеренга). Перемагає та команда, яка набирає найбільшу
кількість очок. Вправи виконуються перпен-дикулярно баскетбольному щиту.
Ведення правою рукою (у зворотному
напрямку лівою рукою). Передача м’яча з рук у руки.
Ведення м’яча, кидок м’яча
двома руками від грудей в гімнастичний обруч, ловіння його. У зворотному напрямку - ведення м’яча,
передача м’яча з відскоком від підлоги.
Передача м’яча на випаді
почергово під правою і лівою ногою. У
зворотному напрямку – м’яч затиснутий між ногами, стрибки вперед „пінгвін”.
Передача м’яча в руки.
Ой, яка гарна музика. Це ми
прибуваємо на станцію «Відпочинку»
Вправа на відновлення дихання
та для поетапного переходу від збудженого стану нервової системи до
спокійного.
Учитель: „Ми з вами
перебуваємо в країні „Баскетболія”, що освітлюється і зігрівається сонцем,
під назвою „Бол!”. Тож візьмемо в руки
це маленьке сонечко і, тримаючи його, відчуємо те тепло, яким зігрівається ця
країна. Хай воно зігріє і нас та наповнить наші серця любов’ю до
спорту.”
Ось і добігає кінця наша
подорож і ми прибуваємо на станцію «Кінцеву»
Оцінювання діяльності
подорожніх провести за допомогою помічників. Визначити кращих, дати
рекомендації відстаючим.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар